Nation Media Group Limited (NMG.ug) 2011 Annual Report

first_imgNation Media Group Limited (NMG.ug) listed on the Uganda Securities Exchange under the Paper & Packaging sector has released it’s 2011 annual report.For more information about Nation Media Group Limited (NMG.ug) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Nation Media Group Limited (NMG.ug) company page on AfricanFinancials.Document: Nation Media Group Limited (NMG.ug)  2011 annual report.Company ProfileNation Media Group (NMG) Limited operates as an independent media house in East and Central Africa. Through its subsidiaries, NMG publishes, prints and distributes a variety of newspapers, magazines and online publications as well as manages radio and television broadcasting operations in Kenya, Uganda, Rwanda and Tanzania. It also provides courier and third-party printing services. Group publications include The EastAfrican, Daily Nation, Sunday Nation, Business Daily Africa, Daily Monitor, The Citizen, NMG Investor Briefing, Taifa Leo and Zuka. NMG owns a 76.5% stake in Monitor Publications Limited and 93.3% stake in KFM, a Kampala-based radio station in Uganda. It owns two television stations; NT Uganda and Spark TV and has a 60% stake in Mwananchi Communications Limited in Tanzania. In 2016, NMG commissioned a state-of-the-art printing press in Nairobi which has capacity to print 86 000 newspapers per hour. Nation Media Group Limited is listed on the Uganda Securities Exchangelast_img read more

Here’s why I’d buy the best UK shares today instead of investing money in Bitcoin

first_img “This Stock Could Be Like Buying Amazon in 1997” Simply click below to discover how you can take advantage of this. I would like to receive emails from you about product information and offers from The Fool and its business partners. Each of these emails will provide a link to unsubscribe from future emails. More information about how The Fool collects, stores, and handles personal data is available in its Privacy Statement. I’m sure you’ll agree that’s quite the statement from Motley Fool Co-Founder Tom Gardner.But since our US analyst team first recommended shares in this unique tech stock back in 2016, the value has soared.What’s more, we firmly believe there’s still plenty of upside in its future. In fact, even throughout the current coronavirus crisis, its performance has been beating Wall St expectations.And right now, we’re giving you a chance to discover exactly what has got our analysts all fired up about this niche industry phenomenon, in our FREE special report, A Top US Share From The Motley Fool. Image source: Getty Images Enter Your Email Address See all posts by Matthew Dumigan Matthew Dumigan has no position in any of the shares mentioned. The Motley Fool UK has no position in any of the shares mentioned. Views expressed on the companies mentioned in this article are those of the writer and therefore may differ from the official recommendations we make in our subscription services such as Share Advisor, Hidden Winners and Pro. Here at The Motley Fool we believe that considering a diverse range of insights makes us better investors.center_img Our 6 ‘Best Buys Now’ Shares Renowned stock-picker Mark Rogers and his analyst team at The Motley Fool UK have named 6 shares that they believe UK investors should consider buying NOW.So if you’re looking for more stock ideas to try and best position your portfolio today, then it might be a good day for you. Because we’re offering a full 33% off your first year of membership to our flagship share-tipping service, backed by our ‘no quibbles’ 30-day subscription fee refund guarantee. Matthew Dumigan | Saturday, 3rd October, 2020 Click here to claim your copy now — and we’ll tell you the name of this Top US Share… free of charge! Investing in Bitcoin and other cryptocurrencies is extremely attractive to many investors. For most, it’s the prospect of quick and explosive returns that compels them to take the plunge and invest money in risky assets. And while there could be a place in a diversified investment portfolio for virtual currencies such as Bitcoin, I’d much prefer to buy the best UK shares on the market when it comes to building wealth over the long term. Here are a few reasons why.A safer method of building serious wealthAfter 11 years in circulation, Bitcoin has yet to realise any real-world utility. While this may not suffice as a reason not to invest in the virtual currency, it demonstrates that at least for now, Bitcoin remains a purely speculative asset. In other words, the cryptocurrency derives its value from investor speculation, as opposed to fundamentals.5G is here – and shares of this ‘sleeping giant’ could be a great way for you to potentially profit!According to one leading industry firm, the 5G boom could create a global industry worth US$12.3 TRILLION out of thin air…And if you click here we’ll show you something that could be key to unlocking 5G’s full potential…As a result, along with other cryptocurrencies, the price of Bitcoin is often highly volatile. In fact, it’s not astonishing to witness vast price fluctuations in a relatively short period of time. For example, at the beginning of the month, the price of Bitcoin plummeted 13% in just two days. With that in mind, I think it’s unwise to allocate a significant portion of your long-term portfolio towards cryptocurrencies such as Bitcoin.Arguably, the same can’t be said when it comes to buying shares in high-quality UK companies. Due to the fact that businesses produce earnings, dividends and cash flows, it’s entirely possible to determine the value of company in relation to its share price.Through a combination of evaluation metrics and an analysis of the underlying business, investors are able to assess the intrinsic value of a company and determine whether its shares are good value. Ultimately, through a combination of dividend payments and share price appreciation, investors can make a tidy return through buying the best UK shares and holding them for the long term.A superior method of building wealthNot only do I think buying shares in high-quality British businesses is safer, but I also reckon it’s a superior way to build serious wealth. For example, although Bitcoin may continue to outperform UK shares in the short term, in the long run, the stock market has significant growth potential.Over the last 30 years, the FTSE 100 and the FTSE 250 indices have netted an average annualised return of around 8% and 11% respectively. What’s more, investing in quality shares is a tried and tested method for building serious wealth. Look at investing genius Warren Buffett, who has made billions buying undervalued shares and holding them for the long term.To top it off, many UK shares are currently trading well below their average historic valuations, suggesting a wide margin of safety for those investing today. Therefore, I’d focus on buying the best UK shares on the market today, rather than investing money in Bitcoin.  Here’s why I’d buy the best UK shares today instead of investing money in Bitcoin read more

Apopka Youth Works hosts financial literacy event

first_imgShare on Facebook Tweet on Twitter TAGSApopka Youth WorksCity of Apopka Previous articleFree admission days coming to Bok Tower GardensNext articleDid Apopka miss an opportunity for greatness? Denise Connell RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR From the City of ApopkaLocal high school juniors and seniors enrolled in this year’s Apopka Youth Works summer career education program will get an introductory class Tuesday about financial literacy.The City of Apopka is partnering with CareerSource Central Florida, CFE Federal Credit Union and Bank of America to introduce AYW participants to money management and smart spending habits. The event also will include games, prizes and a meal for the students beginning at 4:30 p.m. Tuesday at the Apopka Community Center, 519 S. Central Ave.Apopka Youth Works will include 100 students from Apopka area schools – most who will work for seven weeks this summer at various local businesses, learning employment skills and earning weekly paychecks paid through Apopka Youth Works. Ten AYW students – all from Apopka High School – chose to enroll in a new, ten-week educational program to earn emergency medical technician certification.Just as important as learning career skills and gaining on-the-job experience, the students also must become more familiar with earning and managing their first paychecks. Tuesday’s event is mixed with fun and learning before Apopka Youth Works officially begins on June 5.During that first week, Apopka Youth Works and Valencia College will teach essential employment skills such as writing resumes, dressing and performing at work.Students will get their own bank accounts with paychecks directly deposited. They can monitor their money online. Apopka Youth Works will present an award at the end of the summer to the student who saves the most.Students also will undergo online computer training through the U.S. Conference of Mayors’ Dollarwise program. The U.S. Conference of Mayors recently awarded Apopka Youth Works with a $10,000 DollarWise Summer Youth Campaign Grant to better integrate financial education into its summer youth employment program.More than 300 students submitted applications for Apopka Youth Works earlier this year. Many were interviewed – much like a job interview – to determine their eligibility. Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment. Support conservation and fish with NEW Florida specialty license plate Free webinar for job seekers on best interview answers, hosted by Goodwill June 11 Please enter your comment! You have entered an incorrect email address! Please enter your email address here LEAVE A REPLY Cancel reply Please enter your name here The Anatomy of Fear last_img read more

192.com adds 2006 Electoral Roll records

first_img Tagged with: Prospect research Search site 192.com has added details of 29,828,103 individuals from the 2006 Electoral Roll to its searchable database of individuals.192.com claims to be “the largest people finder in the UK” and has over 160 million records including names and addresses.A useful tool for fundraising prospect researchers, it has been making the Electoral Roll data on individuals searchable since 2002. Advertisement About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. Howard Lake | 24 March 2006 | News  26 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThiscenter_img 192.com allows you to search its Directory Enquiry listings for free but to search data such as the Electoral Roll information you need to register and buy search credits. 192.com adds 2006 Electoral Roll records AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThislast_img read more

Cascaid integrated into The Good Agency

first_img Tagged with: Consulting & Agencies The Good Agency Fundraising and direct marketing agency Cascaid is now fully integrated into The Good Agency and will no longer use the Cascaid brand. The merger process began earlier this year and there have been “no changes in personnel or client accounts.”The Good Agency works with businesses, government, trade unions and charities, and specialises in marketing communications that “maximise the benefit of an organisations’ social, ethical and environmental values”.Its client portfolio includes Durex, Mars, New Look, Wrigley’s, Unison, Johnson & Johnson, wood for good, Forum for the Future and the Environment Trust, RSPB, NSPCC, Cancer Research UK, Christian Aid, Arthritis Care, WSPA, ActionAid and MNDA.Cascaid’s managing director Alan Clayton is now a member of The Good Agency board. He said: “This is the final and logical step of the merger and it follows six months of successfully working together, pooling our expertise and skills to form what has become an incredibly powerful agency offering.“While we are naturally sorry to lose the name which has meant so much to us and to our clients over the last decade we are absolutely confident that The Good Agency will take forward and further develop the strong ethos on which the Cascaid brand name was built.”www.thegoodagency.co.uk AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Advertisement  76 total views,  2 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. Howard Lake | 2 September 2008 | News Cascaid integrated into The Good Agency  75 total views,  1 views todaylast_img read more

Malaysia

first_img RSF_en March 11, 2011 – Updated on January 20, 2016 Malaysia to go further Organisation MalaysiaAsia – Pacific Follow the news on Malaysia While the role of the Internet and of the new media is expanding, the opposition press is being subjected to censorship, and the government is attempting to prepare the media landscape for the approaching elections. In view of the proposed cyber sedition law, and the fact that bloggers and critics are still under pressure, social networks seem to be the most effective cure for any impulse to practice self-censorship and the best stage for much-needed debates which the traditional media cannot cover. February 22, 2021 Find out more MalaysiaAsia – Pacific Record fine for Malaysian news site over readers’ comments New media, new political scene News sites and blogs have flourished as an alternative to the state-controlled traditional media. The new media have earned genuine credibility. High-quality online journalism has emerged which is tackling crucial topics on websites such as NutGraph, Malaysian Insider and Malaysiakini, and on blogs like Articulations, Zorro Unmasked, People’s Parliament and Malaysia Today.At the same time, the government decided, in June and July 2010, to limit distribution of the daily Harakah and to suspend the publication of Suara Keadilan, Kabar Era Pakatan and Rocket – four opposition newspapers – by means of the annual publishing permit renewal system.The authorities seem to be paving the way for media coverage of the upcoming general elections, which may be held in 2011.The regime’s persecution of political caricaturist Zunar seems to confirm the theory that the authorities have taken over the country’s political communications. The latter has been charged with “sedition” for having published drawings critical of Malaysia’s political and social situation. An obsolete publishing law (the Printing and Publication Act) promotes censorship and bans the circulation of his books, notably his “Cartoon-o-phobia” collection. These caricatures, which are in no way seditious, illustrate with finesse the evils of Malaysian politics and mock the ruling coalition, the Barisan Nasional (BN).Given the context, the new media have a crucial role to play. The Internet – a relatively free space compared to the traditional media – is an unequalled discussion and debate platform for dissidents and an effective remedy against self-censorship, which dominated the nation a few years ago. The blogosphere is particularly buoyant. In view of the upcoming elections, the social media are an invaluable tool which the political parties need to exploit in order to better reach their constituents, appear more sensitive to their concerns and hear what they have to say. The opposition was very quick to use these new media, and the government and incumbent party followed suit. By enabling them to reach a heterogeneous audience, the Internet challenges the barriers of traditional censorship. Viewpoints never aired in the press are discussed on the social networks. A ministerial order can even be criticised there, especially when sources within the government leak breaking news. In August 2010, Premesh Chandran, founder of the news website Malaysiakini, told Agence France-Presse that the new media have “changed the way journalists work” and that this “new immediacy hampers government attempts to control the way journalists report a story,” since the latter now have access to live reactions from experts and members of the opposition. Often debates started in the Assembly continue in the “Twitterverse.” For example, Khairy Jamaluddin, leader of the ruling party’s youth wing, swiftly responded to the government’s decision to maintain the ban on students joining political parties, labelling it as “gutless and indicative of outdated thinking.” An example of successful online mobilisation was the protest launched on Facebook against the construction of a 100-story tower, which recently had a positive outcome. In 1996, within the framework of a campaign promoting its IT sector, the authorities had promised not to censor the Internet. They were launching the Multimedia Super Corridor, a special economic and technological zone – a promise they had repeatedly made to Reporters Without Borders in 2009.However, rumour has it that the government may have created a group of several hundred bloggers to inject positive pro-regime content online and entice opposition bloggers to commit violations or give out false news. Their aim is supposedly to neutralise netizens critical of the government.Protest against the “white terror” On 1 August 2010, two associations held peaceful vigils in several of the country’s cities in order to press the authorities to abolish the ISA (Internal Security Act). Suaram, a human rights organisation and Gerakan Mansuhkan ISA, a movement specially created to urge the repeal of these draconian laws, organised the peace rally on the occasion of the law’s 50th anniversary.Although violating the Malaysian Constitution and the country’s international commitments, the Internal Security Act, nicknamed the “white terror,” is an effective political strategy for suppressing any form of opposition. Under Section 8, the police can detain anyone without trial for up to two years based on a ministerial order which can be renewed indefinitely. It was enacted in 1960 to combat a Communist insurrection. This law flouts international human rights standards such as the ban on arbitrary detention and the right to due process and an impartial trial. The authorities abuse the ISA to serve their political ends by pursuing and locking up journalists, bloggers and opposition leaders.The crackdown on these protests was excessive. Despite their peaceful intentions, demonstrators were chased, beaten and arrested. The police questioned blogger Badrul Hisham Shaharin ; the editor of the civil society organisation SABM’s website, Ambrose Poh ; Enalini from the association co-organising the protest, SUARAM; Syed from the other co-organiser, GMI; and S. Arutchelvan, Secretary-General of the PSM (Malaysia’s Socialist Party) and editor of its publication. They were all released within twelve hours of their initial interrogation.A cyber sedition bill is said to be under review. Introduced in the Council of Ministers in December 2010, it poses yet another danger to online freedom of expression in Malaysia. The Minister of the Interior supposedly announced that the text would dictate what can be deemed illegal on the Internet and would be based on the extremely repressive 1948 Sedition Act.The Sedition Act is already very harsh: it punishes incitement to hatred, criticism of the government, promotion of hostility between “races” or social classes, and challenges to the established order or the ruler’s sovereign rights and privileges. Anyone found guilty faces up to five years in prison and a fine of 5000 ringgits (1,640 U.S. dollars). Some thirty other laws may also be used to control the media and the Internet, including the ISA, the 1984 Press and Publications Law, the 1998 Communications and Multimedia Act, and the Sedition Act.Bloggers and netizens under pressureThe case receiving the broadest media coverage is undoubtedly that of blogger Raja Petra Kamarudin, known by the anagramme RPK, host of the Malaysia Today website. He was detained for 56 days under ISA charges, starting on 12 September 2008, but was freed by court order in November that year after his lawyer petitioned for a writ of habeas corpus with a Malsysian High Court. The authorities appealed. Hated by the regime for his repeated allegations of corruption and abuse of authority, he is still facing sedition and defamation charges for suggesting that the Prime Minister and his wife were involved in a murder linked to alleged kickbacks surrounding the purchase of French submarines. Forced then to flee the country, he has been living in exile ever since and is now being sought by Malaysian authorities. In November 2010, the latter announced that RPK was free to return to his homeland, since the two-year charges against him had expired. For now, the blogger is opting to remain in exile until he receives firm government guarantees that he will not be retried, because the authorities could possibly make new accusations against him.Irwan Abdul Raman, better known as Hassan Skodeng, was charged on 2 September 2010 with having published on 25 March 2010 a satirical article about Tenaga, a state-owned energy firm, on his blog. He is being sued by the Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC) for his post entitled ”TNB to sue WWF over Earth Hour,” under Article 233 (1)(a) of the 1998 Communications and Multimedia Act for “improper use of the network by making, creating, soliciting and initiating the transmission of obscene, indecent, false, menacing or offensive in character with malicious intent.” He faces up to a one-year prison term and a fine of 50,000 ringgits (16,400 U.S. dollars). In this post, he allegedly announced the false news piece that the national public utility company, Tenaga Nasional Berhad (TNB), Malaysia’s main energy provider, allegedly planned to file a lawsuit against the WWF for its Earth Hour demonstration against global warming. The blogger deleted the post but pleaded not guilty. The Malaysian opposition has called the trial “ridiculous.”In 2010, several bloggers were prosecuted, including Khairul Nizam Abd Ghani, who was charged with “insulting royalty.” This freelance computer technician had posted on his blog, adukataruna.blogspot.com, comments critical of Sultan Iskandar Ismail of the State of Johor, who died in January 2010. He is facing up to one year in prison and a fine; even though he has apologised and withdrawn the incriminating article from his blog.Malaysian bloggers are still under strong pressure, and their positions are finding substantial support among Malaysian citizens, who are no longer content with the official version of “the facts.” For now, it is the blogs, news websites and social networks which are reporting events in the Arab world, while the traditional media provide minimal coverage. In view of the approaching elections, the arm wrestling between bloggers and the authorities is likely to get tougher. News Receive email alerts News Malaysian cartoonist Zunar facing possible sedition charge again Help by sharing this information News New Malaysian ordinance threatens very concept of truth News March 17, 2021 Find out more January 29, 2021 Find out morelast_img read more

Journalist attacked after being sentenced to six-month Journalist attacked after being sentenced to six-month

first_img News January 28, 2003 – Updated on January 20, 2016 Journalist attacked after being sentenced to six-month Journalist attacked after being sentenced to six-month to go further Organisation May 12, 2021 Find out more AlgeriaMiddle East – North Africa Algeria : Reporter jailed after covering Tuareg protests in southern Algeria Harassment of Algerian reporters intensifies in run-up to parliamentary elections News AlgeriaMiddle East – North Africa Algeria pressures reporters by delaying renewal of accreditationcenter_img Follow the news on Algeria Help by sharing this information On 20 January 2003, Hacène Bouras, a correspondent for the daily “El Djazaïri” in the town of El Bayadh (south-western Algeria), was struck by two sons of local public figures. Just prior to the assault, he was sentenced for slandering one of the public figures.RSF previously expressed its alarm over similar attacks and threats against local correspondents in a November 2002 report. Journalists are frequently assaulted by public figures who choose to take the law into their own hands when they feel they have been slandered in the local press. In the summer of 2002, Saâd Garboussi, president of the Nememchas Chamber of Commerce, brutally attacked Abdelaï Beliardouh, the correspondent for the daily “El Watan” newspaper in Tébessa. Beliardouh committed suicide a few weeks later. The organisation once again urges the authorities to protect journalists, especially those who work in isolated towns, far from major urban centres.On 20 January, in the evening, the son of the National Mujahedin Organisation’s (Organisation nationale des moudjahidin, ONM) secretary in the El Bayadh wilaya (administrative area), the El Bayadh National Assembly (Assemblée nationale populaire (APC) vice-chairperson’s son and one of his relatives went to Bouras’ home. They beat him up and lightly injured his face with a knife. The journalist, who is also a member of the Algerian Human Rights League’s (Ligue algérienne pour la défense des droits de l’homme, LADDH) El Bayadh committee, subsequently went on a two-week medical leave from his job. He is wearing a cast on one of his arms. On 14 January, the El Bayadh Criminal Court handed Bouras a six-month suspended prison sentence and a 10,000 dinar (approx. US$130; 120 euros) fine. The local ONM chapter had filed a complaint against his newspaper following the publication of a letter denouncing the current ONM secretary’s past. The letter was signed by an ONM member and was addressed to the Mujahedin Ministry. The journalist has filed a complaint against the three individuals who attacked him. None of them have been arrested to date. RSF tried to reach Bouras by telephone but his line had been cut. Receive email alerts News News April 29, 2021 Find out more May 18, 2021 Find out more RSF_en last_img read more

City Salesian schools to amalgamate

first_imgFacebook Name of new school announced TAGSCroí Ró Naofa Íosa Infant SchoolMaria Auxiliatrix Primary SchoolSalesian Sisters WhatsApp NewsCity Salesian schools to amalgamateBy John Keogh – June 12, 2015 770  THE Salesian Sisters have announced the amalgamation of the order’s Primary and Infant Schools on Limerick’s Shelbourne Road “to copper-fasten and streamline the delivery of primary education at Fernbank into the future”.The move will see Croí Ró Naofa Íosa Infant School and Maria Auxiliatrix all-girls Primary School, which share the same campus at Fernbank, formally come together in September 2016.Sign up for the weekly Limerick Post newsletter Sign Up The amalgamation is in keeping with consolidation across the city in the primary school sector.The new school will cater for boys from junior infants to first class and girls from junior infants to sixth class.Provincial of the Salesian Sisters Sr Mary Doran said: “We have given this matter great consideration and have concluded that the best interest of the pupils will be served in an amalgamated school.”She added that the school will maintain its “excellent teaching levels” and that the amalgamation will allow the school to “maximise the use of space and other resources”. Twitter Email Print RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Advertisement Linkedin Previous articleBringing it Back to the streetsNext articleBig increase in home repossession cases John Keoghhttp://www.limerickpost.ie last_img read more

Castletroy College agrees to let student opt out of religion class

first_imgPrint WATCH: “Everyone is fighting so hard to get on” – Pat Ryan on competitive camogie squads Linkedin Advertisement Previous articleComing of age – The Addams FamilyNext articleTV – Live Sport on TV John Keoghhttp://www.limerickpost.ie  by Andrew Carey and Kathy MastersonTHE Board of Management at Castletroy College has agreed to allow a first year student to opt out of the religious education course.Sign up for the weekly Limerick Post newsletter Sign Up The board met at a scheduled meeting on Monday evening where they considered a request by parent Paul Drury on behalf of his daughter.Mr Drury told RTÉ News that neither he nor his daughter were religious and that his daughter did not want to study the subject.The school had last week rejected his request.In a brief statement issued after Monday’s meeting Castletroy College said: “Mr Drury requested that his daughter be allowed to opt out of the Religious Education course. Following discussion at a regular Board of Management meeting this evening this request was agreed with immediate effect.”“Mr Drury has been informed of this decision,” it concluded.The school explained afterwards that the student will have to remain in the classroom while the subject is being taught but will not have to participate in the religious education class.Mr Drury welcomed the decision but did not wish to comment further.Chairperson of the Limerick and Clare Education and Training Board George O’Callaghan said in a statement that the LCETB welcomed the decision as patrons of the school.“As a multi-denominational ETB school, Castletroy College welcomes and respects pupils of all faiths and none. Arrangements in relation to religious instruction reflect the terms of the Memorandum of Agreement between the ETB and the trustee partner in the school and the regulations of the Department of Education and Skills with regard to Religion as a subject in the curriculum,” he added.Minister for Education Jan O’Sullivan said parents have the right to decide whether or not their children attend religious education classes, and insists the guidelines and law are clear on this.“I hope parents do know their rights. They should approach the school if they wish to have their child exempt from religion and normally that is done first through the principal and if necessary through the board of management, so if there is clarity needed then we would be very happy to provide it.”“I do believe it is the right of parents; they are the primary educators of their children. It is their right to decide whether or not their child attends religious education,” she added.The law states that schools cannot require a student to participate in a subject that goes against their or their parents’ beliefs.The Constitution also gives parents the right to withdraw their children from religious instruction.The ETB says there is no central policy or guidelines on who schools can enable student out of religious education.However Minister O’Sullivan insisted: “There is clarity in terms of parental rights in relation to the law and the Constitution. If there is any more clarity needed we would be happy to give it. I would be confident there are clear guidelines in regard to these issues.” Predictions on the future of learning discussed at Limerick Lifelong Learning Festival RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Email Limerick Artist ‘Willzee’ releases new Music Video – “A Dream of Peace” center_img Twitter Limerick’s National Camogie League double header to be streamed live WhatsApp Vanishing Ireland podcast documenting interviews with people over 70’s, looking for volunteers to share their stories TAGSCastletroy CollegeEducation Minister Jan O’SullivanLCETBlimerick NewsCastletroy College agrees to let student opt out of religion classBy John Keogh – November 26, 2015 875 Facebook Limerick Ladies National Football League opener to be streamed livelast_img read more

[Bhima Koregaon Case] Not Satisfied With The Explanation Given For Withholding Her Gratuity, Bombay HC Directs Nagpur University To Pay Rs.5 Lakh To Prof Shoma Sen [Read Order]

first_imgNews Updates[Bhima Koregaon Case] Not Satisfied With The Explanation Given For Withholding Her Gratuity, Bombay HC Directs Nagpur University To Pay Rs.5 Lakh To Prof Shoma Sen [Read Order] Nitish Kashyap15 Aug 2020 9:41 PMShare This – xThe Bombay High Court on Thursday directed Nagpur University to pay Rs.5 lakh to former Professor of English literature and Bhima Koregaon accused Professor Shoma Sen noting that prima facie the explanation given for withholding her gratuity and the contribution of employer under the General Provident Fund (GPF) is not satisfactory. Division bench of Justice RK Deshpande and Justice…Your free access to Live Law has expiredTo read the article, get a premium account.Your Subscription Supports Independent JournalismSubscription starts from ₹ 599+GST (For 6 Months)View PlansPremium account gives you:Unlimited access to Live Law Archives, Weekly/Monthly Digest, Exclusive Notifications, Comments.Reading experience of Ad Free Version, Petition Copies, Judgement/Order Copies.Subscribe NowAlready a subscriber?LoginThe Bombay High Court on Thursday directed Nagpur University to pay Rs.5 lakh to former Professor of English literature and Bhima Koregaon accused Professor Shoma Sen noting that prima facie the explanation given for withholding her gratuity and the contribution of employer under the General Provident Fund (GPF) is not satisfactory. Division bench of Justice RK Deshpande and Justice NB Suryawanshi of the Nagpur bench were hearing a writ petition filed by Shoma Sen through her power of attorney holder Tushar Bhattacharya and lawyer Advocate Prakash Meghe. Sen has been in jail since her arrest in 2018. She was head of the Post Graduate Department of English at Nagpur University and retired in July 2018. However, before her retirement, in June 2018, she was suspended by the University due to her arrest in the Bhima Koregaon case. Her retirement benefits were withheld. Following which she moved High Court. At the outset, the bench observed- “Prima facie we are not satisfied with the explanation furnished by respondents for withholding amount of gratuity and the contribution of the employer under the General Provident Fund (GPF). So far as the question of withholding of pension is concerned, the reliance is placed on Rules 126, 127 read with 130 of the Maharashtra Civil Services (Commutation of Pension) Rules and that matter will have to be examined. We have heard this matter on two occasions waiting for the learned counsels appearing for the parties to assist the Court properly. We do not find any reference in the reply filed by the University to the denial of GPF and the gratuity to the petitioner. University accepts that the Payment of Gratuity Act is applicable to the petitioner and this is what is stated in the order, withholding the payment of gratuity, GPF and release of provisional pension, passed just a day before i.e. on 12.08.2020. We fail to understand as to how the respondent-University took such a long time of two years to pass an order after the superannuation of the petitioner on 31.07.2018. We fail to get any assistance from the University on the provision of law.” Thus, the matter was adjourned for two weeks and the University was directed to pay an amount of Rs.5 lakh to the petitioner within a period of one week. Court clarified that this shall be subject to further adjustment upon final adjudication. Click Here To Download Order[Read Order]Subscribe to LiveLaw, enjoy Ad free version and other unlimited features, just INR 599 Click here to Subscribe. All payment options available.loading….Next Storylast_img read more